bebek oksurugu

Çocuklar ve Öksürük: Yaygın Nedenler ve Tedaviler

Öksürük çocuğunuzu esir aldığında, onun küçük vücudundan büyük sesler çıktığını duyabilirsiniz. Çocuğunuzun öksürükle başa çıkmasına yardımcı olmak için, bu durumun nedenlerini ve evde deneyebileceğiniz tedavilerini bilmelisiniz.

Çocuklar ve Öksürük: Yaygın Nedenler ve Tedaviler

Öksürük, genellikle çocuğunuzun onu vücudunun onu rahatsız eden bir şeyi dışarıya atmaya çalıştığını gösterir. Bu müküs te olabilir, yabancı bir madde de.  Öksürüğün yaygın nedenleri aşağıda sunulmaktadır:

Enfeksiyon.
Nezle, grip ve krup çocuklarda uzun süren öksürüklere neden olabilir. Nezle genellikle hafif ila orta düzeyde “gıcık” öksürüklerine neden olurken, grip şiddetli ve kuru öksürüklere, krup ise gürültülü solumayla birlikte “havlamaya benzer” bir öksürüğe yol açar.

Reflü.
Çocuklardaki belirtileri öksürük, sık kusma/tükürme, ağızda kötü tat ve mide yanması olarak sayılabilir. Reflünün tedavisi çocuğun yaşına, sağlık durumuna ve ilgili diğer hususlara bağlı olarak belirlenir. Aşağıdaki üç ipucunu deneyebilirsiniz: Beslenme düzenini tetikleyici besinlerden temizleyin (çikolata, nane, kızarmış, baharatlı, yağlı yiyecekler ve karbonlu içecekler). Yemeği uyumadan en az iki saat önce yedirin.  Porsiyonlarını küçültün. Çocuğunuzun reflüsü sizi endişelendiriyorsa, doktorunuzu ziyaret edin.

Belirtiler çocuktan çocuğa farklılaşabildiği için, astımın tanılanması zor olabilir. Ancak, astımın bir belirtisi geceleri kötüleşebilen hırıltılı öksürüktür.  Diğer bir belirtisi ise, fiziksel faaliyetin artmasıyla veya oyun sırasında ortaya çıkan öksürüktür.  Astımın tedavisi, hastalığın nedenine bağlıdır. Bu kapsamda, çocuğun kirlilik, duman veya parfüm gibi tetikleyici unsurlardan kaçınması gerekebilir.  Çocuğunuzda astım belirtileri olduğunu düşünüyorsanız, doktorunuzu ziyaret edin
.
Alerji/Sinüzit

uzun süren öksürüğün yanında, boğazda kaşınma, burun akıntısı, göz sulanması, boğaz ağrısı veya kızarıklık gibi belirtileri beraberinde getirir. Sorunun hangi alerjenlerden kaynaklandığını belirlemek için, doktorunuzdan alerji testleri konusunda bilgi isteyin ve belirlenen alerjenden nasıl kaçınacağınızı öğrenin. Alerjenlere örnek olarak gıdalar, polen,kedi,köpek ve toz gösterilebilir. Doktorunuz size alerji ilacı veya alerji aşısı da önerebilir

Boğmaca, arka arkaya gelen öksürüklerden sonra ortaya çıkan “boğulur gibi” sesle tanılanır.  Diğer belirtileri burun akıntısı, hapşırma ve düşük ateş olarak sayılabilir.  Boğmaca bulaşıcı olsa da, bir aşıyla kolaylıkla önlenebilir. Boğmaca, antibiyotikle tedavi edilir.

Çocuklarda öksürüğün olası diğer nedenleri:
Bir çocuk, öksürüklü hastalık geçirdikten sonra alışkanlık olarak; gıda veya küçük oyuncak gibi yabancı bir madde boğazına kaçtıktan sonra; veya sigara ya da şömine dumanı gibi rahatsız edici etkenlere maruz kaldıktan sonra da öksürebilir.

Çocuklar ve Öksürük İlaçları
Nezle veya grip ilaçla tedavi edilmese de, şeker,bal veya pastiller öksürüğün neden olduğu boğaz ağrısını hafifletmeye yardımcı olabilir. Boğulma tehlikesinden dolayı, şeker veya pastiller yalnızca 4 yaşın üzerindeki çocuklara verilebilir. Bal iyi bir öksürük ilacıdır,ancak balı 1 yaşın altındaki çocuklara ASLA VERMEYİN. Havanın nemlendirilmesi, kruptan mustarip çocuklara yardımcı olabilir; ılık, buharlı bir banyo veya serin sabah havasından yararlanabilirsiniz. Astımda görülen uzun süreli öksürüklerde, çocuğunuzun steroid veya doktorunuzun yazdığı diğer ilaçları kullanması gerekebilir.
4 yaşın altındaki çocuklara öksürük ilacı vermeyin. Bu ilaçlar hem çok küçük çocuklar için onaylanmamıştır hem de çocuklar için yararları kanıtlanmamıştır.
Aşağıdaki noktalar da önemlidir: 18 yaşın altındaki çocuklara asla aspirin vermeyin. Aspirin, çocuklarda ender ama ağır bir beyin hastalığı olan Reye Sendromuna yol açabilir.

Öksürük için Ne Zaman Doktoru Aramalı?

Çocuğunuzda aşağıdaki belirtiler varsa hemen acil’e goturun:

Nefes almada veya konuşmada güçlük veya hırıltılı nefes alma
Boğazda durdurulamayan tıkanıklık
Bayılma veya nefes almama
Dudaklarda veya tırnaklarda morarma

Çocuğunuzda aşağıdaki belirtiler varsa, hemen doktorunuzu arayın:

Nefes almada güçlük
Sürekli kusma
Öksürürken kızarma veya morarma
Salyanın akması veya yutkunma güçlüğü
Çok hasta veya yorgun görünüş
Boğaza takılmış bir nesneden şüphelenilmesi