Çocuklarda Öksürük Nasıl Geçer?

Öksürük çocuğunuzu esir aldığında, onun küçük vücudundan büyük sesler çıktığını duyabilirsiniz. Çocuğunuzun öksürükle başa çıkmasına yardımcı olmak için, bu durumun nedenlerini ve evde deneyebileceğiniz tedavilerini bilmelisiniz.

Çocuklarda Öksürüğü Bal azaltır mı?

Akut üst solunum enfeksiyonu sırasında oluşan öksürük oldukça can sıkıcıdır ve 3-5 gün ne çocuğu nede anne-babayı uyutur.

Bu sırada oluşan öksürüğü azaltmak veya kesmek amacı ile,yakınmaları 7 günden az olan, nezle ile birlikte olan, antibiyotik kullanmayan, altta yatan ciddi bir akciğer hastalığı ve astımı olmayan 2-18 yaş arası çocuklar çalışmaya alınmış.

Çocukların bir kısmına uykudan önce bal (2-5 yaş arasına 8,5 mg, 6-11 yaş arasına 17 mg,11-18 yaş arasına 34 mg ),bir kısmına balla karışık öksürük şurubu,bir kısmınada hiç bir şey verilmemiş.Çalışma sadece 1 gün için yapılmış ve ertesi sabah anne-babalar telefon ile aranarak,öksürük hakkında ve çocuğun ve kendilerinin uykusu hakkında sorular sorulmuş. Çalışma sonucunda en iyi cevap bal verilen grupta olmuş.

Çocuklar Öksürüğün Yaygın Nedenleri

Öksürük, genellikle çocuğunuzun onu vücudunun onu rahatsız eden bir şeyi dışarıya atmaya çalıştığını gösterir. Bu müküs te olabilir, yabancı bir madde de.

Öksürüğün yaygın nedenleri aşağıda sunulmaktadır:

Enfeksiyon: Nezle, grip ve krup çocuklarda uzun süren öksürüklere neden olur. Genellikle hafif - orta düzeyde "gıcık" öksürüklerine neden olurken, grip şiddetli ve kuru öksürüklere, krup ise gürültülü solumayla birlikte "havlamaya benzer" bir öksürük olur.

Reflü: Çocuklardaki belirtileri öksürük, sık kusma/tükürme, ağızda kötü tat ve mide yanması olarak sayılabilir. Reflünün tedavisi çocuğun yaşına, sağlık durumuna ve ilgili diğer hususlara bağlı olarak belirlenir.

Aşağıdaki üç ipucunu deneyebilirsiniz:

• Beslenme düzenini tetikleyici besinlerden temizleyin (çikolata, nane, kızarmış, baharatlı, yağlı yiyecekler ve karbonlu içecekler).
  • Yemeği uyumadan en az iki saat önce yedirin.
  • Porsiyonlarını küçültün. Çocuğunuzun reflüsü sizi endişelendiriyorsa, doktorunuzu ziyaret edin.

Belirtiler çocuktan çocuğa farklılaşabildiği için, astımın tanılanması zor olabilir. Ancak, astımın bir belirtisi geceleri kötüleşebilen hırıltılı öksürüktür.  Diğer bir belirtisi ise, fiziksel faaliyetin artmasıyla veya oyun sırasında ortaya çıkan öksürüktür. Astımın tedavisi, hastalığın nedenine bağlıdır. Bu kapsamda, çocuğun kirlilik, duman veya parfüm gibi tetikleyici unsurlardan kaçınması gerekebilir.  Çocuğunuzda astım belirtileri olduğunu düşünüyorsanız, doktorunuzu ziyaret edin.

Alerji/Sinüzit: Uzun süren öksürüğün yanında, boğazda kaşınma, burun akıntısı, göz sulanması, boğaz ağrısı veya kızarıklık gibi belirtileri beraberinde getirir. Sorunun hangi alerjenlerden kaynaklandığını belirlemek için, doktorunuzdan alerji testleri konusunda bilgi isteyin ve belirlenen alerjenden nasıl kaçınacağınızı öğrenin. Alerjenlere örnek olarak gıdalar, polen,kedi,köpek ve toz gösterilebilir. Doktorunuz size alerji ilacı veya alerji aşısı da önerebilir.

Boğmaca, arka arkaya gelen öksürüklerden sonra ortaya çıkan “boğulur gibi” sesle tanılanır.  Diğer belirtileri burun akıntısı, hapşırma ve düşük ateş olarak sayılabilir.  Boğmaca bulaşıcı olsa da, bir aşıyla kolaylıkla önlenebilir. Boğmaca, antibiyotikle tedavi edilir.

Çocuklarda öksürüğün olası diğer nedenleri: Bir çocuk, öksürüklü hastalık geçirdikten sonra alışkanlık olarak; gıda veya küçük oyuncak gibi yabancı bir madde boğazına kaçtıktan sonra; veya sigara ya da şömine dumanı gibi rahatsız edici etkenlere maruz kaldıktan sonra da öksürebilir.

Çocuklarda Öksürük İlaçları

Nezle veya grip ilaçla tedavi edilmese de, şeker, bal veya pastiller öksürüğün neden olduğu boğaz ağrısını hafifletmeye yardımcı olabilir. Boğulma tehlikesinden dolayı, şeker veya pastiller yalnızca 4 yaşın üzerindeki çocuklara verilebilir.

Bal iyi bir öksürük ilacıdır,ancak balı 1 yaşın altındaki çocuklara ASLA VERMEYİN. Havanın nemlendirilmesi, kruptan mustarip çocuklara yardımcı olabilir; ılık, buharlı bir banyo veya serin sabah havasından yararlanabilirsiniz. Astımda görülen uzun süreli öksürüklerde, çocuğunuzun steroid veya doktorunuzun yazdığı diğer ilaçları kullanması gerekebilir. 4 yaşın altındaki çocuklara öksürük ilacı vermeyin.

Bu ilaçlar hem çok küçük çocuklar için onaylanmamıştır hem de çocuklar için yararları kanıtlanmamıştır. Aşağıdaki noktalar da önemlidir: 18 yaşın altındaki çocuklara asla aspirin vermeyin. Aspirin, çocuklarda ender ama ağır bir beyin hastalığı olan Reye Sendromu'na yol açabilir.

Çocuklarda Öksürük için Ne Zaman Doktora Gitmeli?

Çocuğunuzda aşağıdaki belirtiler varsa hemen acile götürün.

• Nefes almada veya konuşmada güçlük veya hırıltılı nefes alma,
  • Boğazda durdurulamayan tıkanıklık,
  • Bayılma veya nefes almama,
  • Dudaklarda veya tırnaklarda morarma.

Çocuğunuzda aşağıdaki belirtiler varsa, hemen doktorunuzu arayın:

• Nefes almada güçlük,
  • Sürekli kusma,
  • Öksürürken kızarma veya morarma,
  • Salyanın akması veya yutkunma güçlüğü,
  • Çok hasta veya yorgun görünüş,
  • Boğaza takılmış bir nesneden şüphelenilmesi,
  • Derin nefes alırken görülen göğüs ağrısı,
  • Öksürürken kan gelmesi veya hırıltılı nefes alma,
  • Zayıf bağışıklık sistemi veya eksik bağışıklık,
  • 4 yaşın altındaki çocuklarda 38 derecenin üzerinde rektal ateş,
  • 40 derecenin üzerinde ateş ve ateş düşürücü verildikten iki saat sonra herhangi bir iyileşme olmaması.