Çocuklarda Ateş, ne zaman doktora gitmeli..

Çocukta ateş:

• Unutmayınız ateş vücudun enfeksiyonla savaşmasını sağlayan  yararlı ve doğal bir mekanizmadır.Esas amaç ateşi normal düzeylere getirmek değil,çocuğun rahat hissetmesini sağlamak olmalıdır.
  • Çocuğun genel durumuna odaklanın,aktivitesi iyi,gülüp oynuyor,yemesi içmesi normal ise ateşi düşürmeye çalışmayın.
  • Uyuyan bir çocuğu ateş düşürücü vermek için uyandırmayın
  • Ateş düşürücü ilaçların dozlarını doktorunuzla tekrar gözden geçiriniz.
Ne zaman doktora gitmeli
3 ay altında bebeklerde ateş:
38 C nin üzerindeki her ateşte,başka bir hastalık bulgusu olmasa bile doktora gidiniz.Çalışma saatleri dışında veya hafta sonu ise beklemeden acil e gidiniz.Küçük bebeklerin bağışıklık sistemi tam gelişmediği için ciddi hastalıklara bile bilinen tepkileri veremezler.Hafif bir ateş bile menenjit ,kana mikrop karışması veya zatürre bulgusu olabilir.
3 ay-3 yaş arası çocuklarda ateş
Ateş popodan 38 C nin üzerinde ve 38.9 C nin altında seyrediyorsa
  •         3 günden uzun sürerse
  •         çocuk hasta görünüyor,sıvı alımını reddediyor,huzursuz ise 3 günü beklemeden
Ateş popodan 39 C nin üstünde ise  doktora gidiniz
ÇOCUĞUN YAŞINA BAKILMAKSIZIN
  • Kulak,alın,veya popo dan alınan ateş 40C nin üstünde,koltuk altından ateş 39,4 C nin üstünde ise,
  • Ateşli havale geçirirse,
  • Bir haftadan fazla süren tekrarlayan ateşleri oluyorsa,bu günde sadece bir kaç saat olsa bile ateş yanında çocukta yeni çıkmış bir döküntü görürseniz,
  • Ateşle birlikte idrar yaparken yanma,sık idrara çıkma varsa,
  • Ateşle birlikte,nezle ve öksürük olmaksızın boğazda şişlik ve ağrı varsa doktora gidiniz.
not: Asagidaki yazilarida detayli bilgi icin mutlaka okuyun