Dr. Ertuğrul Gürel

>  Çocuk Sağlığı   >  Soğuk algınlığı ve grip arasındaki farklar
bebeklerde soguk alginligi ve grip

Soğuk algınlığı ve grip arasındaki farklar

Soğuk algınlığı ile grip hastalığının ayrımının yapılması önemlidir. Soğuk algınlığı gribe göre daha hafif seyirli bir solunum yolu hastalığıdır.

Soğuk algınlığı genellikle boğaz ağrısı ile başlar bu 1-2 gün sürer, sonra burunda şeffaf akıntı ,hapşırık olur. 4.-5. günde burun akıntısında kalınlaşma renkte koyulaşma ve öksürük başlar.Bu doğal seyirdir bakteryel bir enfeksiyonu ve antibiotik kullanımını gerektirmez . Soğuk algınlığı 7-10 günde geçer.İlk 3 gün bulaştırıcıdır.Erişkinlerde ateş pek görülmezsede çocuklarda hafif ateş eşlik edebilir.Soğuk algınlığına neden olan yüzlerce virus vardır.7-10 günde düzelme olmaz, semptomlar ilerler se sinüzit gibi bir bakteryel enfeksiyon gelişmiş olabilir.

Grip semptomları soğuk algınlığına göre daha ağırdır ve daha hızlı gelişir,

Soğuk algınlığı semptomları: Ateş: nadir ve genellikle hafif. Baş ağrısı: nadir. Genel vücut ağrısı: hafif. Yorgunluk: Bazen. Takatsızlik, tükenmişlik: Yok. Burun tıkanıklığı: Yaygın. Hapşırık: genellikle. Boğaz ağrısı: genellikle. Öksürük, göğüs ağrısı: hafif, orta.

Grip semptomları: genellikle yüksek 3-4 gün sürer Baş ağrısı: sık. Genel vücut ağrısı: Çoğunlukla ve bazen çok ağır. Yorgunluk: Genellikle, 2-3 hafta sürebilir. Takatsızlik, tükenmişlik: genellikle. Burun tıkanıklığı: bazen. Hapşırık: bazen. Boğaz ağrısı: bazen. Öksürük, göğüs ağrısı: yaygın, çok ağır olabilir.

DOMUZ GRİBİ İLE MEVSİMSEL GRİP SEMPTOMLARI FARKLI MIDIR ?
Hemen hemen aynıdır
Ateş
Titreme
Öksürük
Baş ve tüm vücut ağrısı
Boğaz ağrısı
Burun tıkanıklığı
Yorgunluk
Domuz gribinde ilave olarak kusma ve ishal gibi mide barsak bulguları görülebilir, beklide tek ayırıcı özellik budur.

Yapılan çalışmalar ,mevsimsel grip virusunun buruna bağlandığını, ancak domuz gribi virusunun daha derinlere akciğerde soluk borusu, bronşlar, bronşiollerede, ayrıca mide barsak sisteminede bağlandığını bu nedenle daha ağır seyrettiğini göstermektedir.

BULAŞTIRICILIK NE KADAR SÜRMEKTEDİR
Erişkinlerde 4-5 gün, çocuklarda 10 güne kadar bulaştırıcılık sürebilmektedir.