Çocuklarda-hastalık belirtileri

Çocuklarda görülen 9 önemli belirti ve çözümü

Bebekler, Yeni Yürümeye Başlayan Çocuklar ve İshal

İshal en yaygın çocukluk hastalıklarından biridir. Nedenleri enfeksiyon, gıda hassasiyeti veya çok fazla meyve suyu içmek olabilir. İshal geçene kadar, çocuğunuzu evden çıkarmayın ve bol su içirin. Katı mama yiyorsa, süt ürünlerinden, lifli yiyeceklerden ve yağlı gıdalardan kaçının. 24 saat içinde daha iyi olmazsa, 6 aydan küçükse veya 38.6 derecenin üstünde ateş, kusma, kanlı veya siyah dışkı veya karın ağrısı gibi semptomlar gösteriyorsa çocuk doktorunuzu arayın.

Bebeklerde ve Yeni Yürümeye Başlayan Çocuklarda Ateş

Yeni doğan bebekler için hafif ateş bile ciddi bir enfeksiyonun habercisi olabilir. 3 aydan küçük bebeğin rektal ısısı 38 derece veya daha fazlaysa ya da 3 ile 6 ay arasındaki bebeğin 38.4 derece veya daha fazla ateşi varsa derhal doktorunuzu arayın. Kulak ağrısı, öksürme, uyuşukluk, isilik, kusma veya ishal semptomları arayın. Bebeği sıvılarla, ılık duşla rahatlatın ve hafif kıyafetler giydirin. Doktorunuza kullanabileceğiniz güvenli ateş düşürücülerle ilgili sorular sorun.

Küçük Çocuklar ve Kabızlık

Bazı bebekler günde birkaç kez kaka yapar, diğerlerindeyse bağırsak hareketlerinin arasında birkaç gün olur. Bebeğiniz veya yeni yürümeye başlamış çocuğunuz beklediğiniz kadar dışkı çıkarmıyorsa endişelenmeyin. Gerçek kabızlıkta dışkı serttir ve çıkarırken acı duyarlar. Kabızlık devam ederse veya bebeğinizde karın ağrısı ya da kusma gibi semptomlar gözlenirse doktorunuzu arayın.

Öksürük: Bebekler ve Yeni Yürümeye Başlayan Çocuklar

Bebeklerin öksürüğü pek çok çeşittedir. Düşük ateşli hapşırık ve burun akıntısı ile olan öksürükler genellikle soğuk algınlığı kaynaklıdır, fakat yüksek ateş zatürree veya grip anlamına gelebilir. Hırıltılı öksürük astım veya enfeksiyon olabilir. Boğmacada öksürüğün arkasından iç çekme ve kusma olabilir. Buhar uygulaması ve sıvılar semptomları azaltabilir. Öksüürk ilaçları bebeklere veya 4 yaşının altındaki çocuklara verilmemelidir.

Karın Ağrısı Semptomları

Kontrolsüz ağlama, sırt kemerlenmesi ve çıkarma rahatsız bir karnın semptomlarıdır. Nedeni kalın bağırsak ağrısı, gastroözofageal reflü, gıda hassasiyeti, virüs veya başka bir şey olabilir. Yeni yürümeye başlayan çocuklar da farklı yiyecekler denedikleri için sorunlar yaşayabilirler. Çoğu karın ağrısı ciddi değildir ve kendiliğinden geçer. İyileşmezse veya çocuğunuz kusarsa, ishal olursa, halsizleşirse veya ateşi çıkarsa doktorunuzu arayın.

Diş Çıkarma Acısı

Altı ay civarında bebeğinizin ilk dişi, diş etlerinden çıkmaya başlar. Ağrılı diş eti bebeğinizi huysuzlaştırabilir. Bebeğinize çiğneyecek bir şey vererek diş çıkarma acısını azaltın. Lastik diş çıkarma halkası işe yarar. Bebeğinizin diş etlerine parmağınızla masaj yapmak da işe yarayabilir.

Bebekler, Yeni Yürümeye Başlayan Çocuklar ve Gaz Ağrısı

Geğirme veağlama gazın işaretçisi olabilir. Gaz, bağırsak ağrısından farklıdır. O nedenle yatıştırılamayacak bir ağlamaya neden olabilir. Bunun nedeni gazın nedeninin genellikle hava yutmak olmasıdır. Bebeğinizi yavaş besleyin ve sık geğirmesini sağlar. Yeni yürümeye başlayan bebekler çok lifli veya yağlı gıdalardan veya çok fazla meyve suyu içmekten dolayı gazlı olabilirler.

Çocuklarda Tıkalı Burun

Bebekler üşüttüklerinde burunları oldukça tıkanır. Reçetesiz satılan soğuk algınlığı ilaçları 4 yaş altı çocuklarda kullanılmamalıdır. Onun yerine balgamı azaltmak için fizyolojik serum kullanın ve sonra aspiratör ile bebeğinizin burnundan çekin. Çocuğunuzun gece daha rahat nefes alması için buhar uygulayabilirsiniz.

Mide Bulantısı ve Kusma

Bebekler yedikten sonra genelde çıkarırlar ama şiddetli veya kalıcı kusma doktor tetkikini gerektirir. Kusma ve ishal virütik bir enfeksiyon göstergesi olabilir. Kusma vücudun su kaybetmesine neden olabilir. Çocuğunuza sıvı-elektrolit solüsyonlarından sık ve az miktarda vererek veya sulandırılmış elma suyu vererek vücudundaki suyu koruyun. Kusma birkaç saat içinde durmazsa veya ateş ile devam ederse ya da çocuğunuz hiçbir sıvıyı yutamazsa doktorunuzu arayın.

Bebek Sakin Değilken Sakin Kalmak

Bebeklerinin hasta olması her ebeveyn için en stresli şeydir. Sakinliğinizi kaybetmemeye çalışın. İçgüdülerinize güvenin ama aynı zamanda doktorunuzu aramanız gereken veya acil bakıma ihtiyaç duyulan zamanlara da dikkat edin. Bazı uyarı işaretleri iştahın değişmesi, aşırı huysuzluk, halsizlik, nefes sorunları, döküntü, boyun tutulması, havale, yüksek ateş ve bezlerin ıslak olmaması şeklindedir.