Sen de kalbini ac

Sen de Kalbini Aç – Çocuk Sağligi

Oğlumun Amerika’da destekledigi “Sen de Kalbini Aç” projesi ile Gaziantep Universitesi Hastanesi Çocuk Sağlığı Bolumune Eco Cardiogram ve Ambulatory Blood Pressure cihazlari bağislanmasi hedeflenmektedir.

Çocuk Sağligi Merkezi olarak destek oldugumuz projeye, siz de internet uzerinden bagislariniz ile veya videoyu paylasarak daha fazla kisiye ulastirarak destek olarak olabilirsiniz.

Gaziantep Universitesi Hastanesi Cocuk Sagligi Bolumu gereksinimi:

Ambulatuar Kan Basıncı Cihazı (ABP)

Yüksek kan basıncı, öncelikle kalp ve böbrekleri etkilemektedir. Çoğu durumda da kalp ve böbreklerle ilgili bir problemin ilk işareti olmaktadır. Bu nedenle çocukluk döneminde yüksek tansiyonun erken tesbiti, nedenin araştırılması ve gerekli tedavi yaklaşımlarının yapılması oldukça önemlidir. Kan basıncının gün içinde bir kez ölçümü tansiyonun seyrini tam yansıtamamakta, dolayısıyla tanıda sorunlara yol açabilmektedir. Hastanın kan basıncı hakkında daha ayrıntılı bilgi edinilmek isteniyorsa, “ Ambulatuar Kan Basıncı Tetkiki ” tercih edilmektedir. Bu ölçüm yöntemiyle hastanın muayene anındaki kan basıncıyla daha önceden normal zamanda ölçülen kan basıncı arasında tutarsızlık varsa tesbit edilebilmektedir. Yüksek tansiyon nedeniyle tedavi verilmişse tansiyon ilacının etkisi hakkında bilgi alınabilmektedir. Bu tetkikle elde edilen ayrıntılı bilgiler (uyku sırasında veya günlük aktivite sırasındaki tansiyon değişiklikleri vb), normal yöntemlerle birkaç kez ölçülen tansiyonun kaydedilmesinden daha değerlidir.

Özetle bu ölçüm tekniğiyle;

– Yüksek tansiyon için riskli hastaların tesbiti,

– Yüksek tansiyon saptanan hastalarda tansiyon seyrinin ayrıntılı incelenmesi,

– Tedaviye cevabın ve hasta uyumunun belirlenmesi kolaylaşmaktadır.

Suriye’deki savaş nedeniyle Gaziantep ili çevresindeki Nizip, İslahiye ve Kilis ilindeki kamplardan çok sayıda çocuk hasta kliniğimize takip ve tedavi amaçlı başvurmaktadır. Bu hastalarda böbrek hastalıkları, dolayısıyla yüksek tansiyon sıklığı fazladır. Tedaviye uyum sorunu önemli düzeylerdedir ve tek bir ölçümle kan basınçlarının seyrini anlamak mümkün olamamaktadır. Dolayısıyla, “Ambulatuar Kan Basıncı” cihazının olması, riskli olguların saptanmasını, takipli hastalarda ise tedavi izlemini kolaylaşacaktır.

Saygılarımla,
Prof. Dr. Ayşe Balat