Çocuklarda Orta Kulak İltihabı ve Tedavisi

Orta Kulakta Sıvı Toplanmasında Erken veya Geç Tüp Konulmasının Gelişime Etkisi

Lokal enfeksiyon bulguları olmadan, sağlam kulak zarı arkasında sıvı toplanması Seröz otit veya sekretuvar otitis media olarak bilinir.

Her ne kadar tedavine antibiyotikler, kortizon v.b. ilaçlar önerilmekte isede, son yıllarda kabul gören tedavi biçimi beklemek (çünkü olguların %85'i kendiliğinden iyileşebilmektedir) veya kulağa tüp konulmasıdır.

Bu hastalıkta antibiyotikler, antihistaminikler, dekonjestanların bir yarar olmadığı açıktır. Ancak bekleme durumunun çocuklarda gelişimsel bozukluklara yol açabileceği iddiaları bulunmaktadır. Bu nedenle bir çok çocuk kendiliğnden iyileşme şansı varken operasyona gidiyordu.

Pitsburg Üniversitesinden Paradise JL ve arkadaşlarının yaptığı ve 2007 de yayınlanan bir çalışma, 9 aya kadar uzayan sürelerde beklenildiği halde iyileşmeyince tüp konulan hastalar da dil, konuşma psikolojik ve kavrama alanında bir gelişme geriliği olmadığını göstermektedir.

Daha önce 3, 4 ve 6 yaşlarında bu farkın olmadığını gösteren araştırmacılar, yeni olarak 9-11 yaş arasında da çocukları sosyal, akademik ve dikkat becerileri yönündende izleyip şu sonuca varmışlardır.

Diğer açılardan sağlıklı olan bir çocuğa beklemek yerine çabucak tüp takılması gelişimi hızlandırmamaktadır. Son söz doktorunuzundur, ancak beklemenin ( hem de 9 aya kadar) kendiliğnden iyileşme şansı yaratabileceğini unutmayınız.

Saygılarımla, Dr.Ertuğrul Güler

Randevu ve İletişim Formu